Neustále roste nabídka různých přírodních produktů v oblasti kosmetiky a je stále těžší se aspoň trochu orientovat ve výběru kvalitního přírodního produktu. Proto zavedla česká kontrolní společnost KEZ o.p.s. – Kontrola ekologického zemědělství, certifikaci kosmetiky, která je vyráběná z přírodních a ekologických surovin.
Organizace se již celá léta zabývá certifikací ekologických zemědělských surovin. Pokud znáte zebru pro označení produktů, která se objevuje na biopotravinách, pochází z této instituce. Stanovené standardy pro přírodní kosmetiku a biokosmetiku mají původ v mezinárodní certifikaci.
Certifikovaná přírodní biokosmetika
Certifikovaná přírodní biokosmetika je zančka pro produkty s obsahem surovin pocházejících z ekologického zemědělství, které musí být podle standardů a zárověň musí ještě obsahovat i předepsané množství biosložek.
Certifikovaná přírodní kosmetika tak zcela jasně definuje suroviny, které takto označovaná kosmetika smí či nesmí obsahovat a přesně je také limituje pouze na přírodní a z přírody pocházející zdroje. Produkty, které jsou označeny chráněnou značkou, jsou pak pro klienty zárukou jistoty, že splňují stanovené standardy.
- Produkty obsahují nejkvalitnější rostlinné suroviny a suroviny pocházející z ekologického zemědělství, případně ze sběru bylin či plodů rostoucích ve volné přírodě dle standardů.
- Sběr rostlin probíhá šetrným způsobem s přihlédnutím k ochraně životního prostředí.
- Výrobce splňuje požadavky na ekologickou likvidaci odpadů, ekologickou šetrnost výroby a obalových materiálů.
- Produkty neobsahují parafín, vazelínu, silikony ani jiné ropné produkty.
- Produkty neobsahují žádné syntetické, vonné, konzervační a barvící látky.
- Produkty neobsahují geneticky modifikované suroviny.
- Produkty ani použité výchozí suroviny nejsou testovány na zvířatech a pro výrobu nejsou používány suroviny z mrtvých zvířat: kolagen, glycerin, výtažky z vorvaně, norkový tuk apod.
- Produkty neobsahují chemické UV filtry, elektronové nosiče a ethoxylované suroviny.
Etikety
Pokud máte za sebou toto kolečko, je třeba myslet na etikety. Ty totiž dokáží udělat službu i v podobě reklamy. Kromě firemního loga vaší značky můžete dát klientům i něco navíc. Designová a graficky zpracovaná etiketa přitáhne pozornost zákazníka.