Nové vinné Ice etikety od UPM Raflatac
Jedním z odvětví, které se hojně skloňuje v souvislosti s etiketami, je určitě vinařství. Vinná etiketa je totiž ve skrze specifická. Společnost UPM Raflatac EMEIA představila pro vinaře zbrusu novou řadu etiketových laminátů, vytvořených právě speciálně pro vinařskou branži. Jde o řady Ice a Ice Premium, které zaručují dlouhou životnost a stálý vzhled etiket na lahvích a účinky jejich lepu i chladu či vlhku. To se týká zejména bílých a šumivých vín.
Etikety, které jsou vystaveny vlku i chladu takto nevrásní, nevznikají na nich žádné bubliny a jejich okraje se také neodlupují ani tehdy, pokud jsou ponořeny do ledu. U etikety řady Ice Premium vydrží být ponořeny do nádoby s ledem klidně až po dobu čtyř hodin. Nepoškozené při tom zůstává rovněž její zlacení a celkově i reliéf ražby. To vše uvedl Jay Betton, který je vedoucím etiketových řešení určených pro vína, alkohol a celkově i pro potraviny v UPM Raflatac.
Etiketa přehledná i trvanlivá
Odborníci se shodují, že vinná etiketa musí nést nejen základní informace o víně, ale musí být i přehledná. Některá vinařství proto sází na tradiční etikety, které už zákazníci znají. Přesto si ale pouze několik vysoce významných a slavných vinařství dneska může dovolit uvádět stále na trh své nezměněné a stejné etikety. Jsou naopak i vinaři, kteří dávají přednost moderním kreacím. Umění, design etikety a její informativní hodnota musí být v rovnováze.
Písmo na etiketě má být jednotné, žádné příliš dlouhé věty a cizí slova. To odradí téměř každého zákazníka. Čemu klient nerozumí, to jej odradí a nezajímá. Odvážné etikety sází na uvádění málo informací, třeba obrázek, název usedlosti a pouze ročník. Je to znak velkého sebevědomí, a dobře etablované samotné značky, kdy není třeba zákazníkovi více sdělovat. Povinné údaje by ale na etiketě nikdy neměly chybět.