Globálního design a česká etiketa – české potraviny mají zvuk

0
3902

Globálního design a česká etiketa – české potraviny mají zvuk

Na přelomu 20. a 21. století naši čeští spotřebitelé vesměs vnímali globální design na obalech produktů jako takovou prémiovou záležitost. Potraviny pocházející z dovozu v byly v minulosti považovány zcela automaticky za mnohem kvalitnější a mnohem lepší než ty domácí. Uběhlo čtvrt století a tento trend se dnes mění.

České vlastenectví na etiketěčeská potravina

Čeští spotřebitelé vnímají nově českou potravinu jako výrazně kvalitnější, dále pak zdravotně nezávadnou a více bezpečnou. Tento nový trend české potraviny se promítá k výrobcům, ale vsadili na něj i obchodní řetězce. Ve svých prodejnách, letácích a jiné formě komunikace nově velice upozorňují na české potraviny a regionální potraviny.

U některých typů produktů se dnes můžeme setkávat také s výraznější jakoby vlasteneckou identifikací a to se projevuje i v provedení a zpracování grafického designu obalu a etikety. Tento nový trend byl celá léta bez přerušení velmi typický i v mnoha dalších zemích Evropské unie. Vzpomeňte si například na regionální potravinu z Nizozemí na obalech, kde je graficky zpracovaná etiketa s prvkem pro ně charakteristického mlýnu. Podle toho ji poznáte na první pohled, jde o zcela typický holandský produkt.

Zdařilá a vhodná grafika spolu ve spojení s informativními texty v nás přímo asociuje především prvky vysoké kvality, české tradice, našeho národního produktu, ale i bioproduktu. Působí na naše spotřebitele opravdu velmi pozitivně. Design našich etiket a obalů je až na pár výjimek orientován zcela na venkov a ne město.

Velmi často se objevuje čistota přírody, louky, lány pole, obilné klasy a polní květiny. Přesvědčivě a důvěryhodně je vše podepřeno v první řadě značkou, tedy zdařile vytvořeným logem společnosti, která má za sebou svou historii a další předností je časté používání různě stylizovaných a graficky pojatých pečetí, které dotvrzují pravdivost a závaznost všech tvrzení. Někdy se objevuje i podpis, což můžeme vidět u pivovarů, kde je podpis konkrétního sládka.

Personifikace etikety

Novým trendem je také personifikace etikety a obalu, kde dostává své uplatnění především digitální tisk. Jedním z nejznámějších a také z prvních významných masových počinů daného typu byly v poslední době třeba křestními jmény personifikované láhve společnosti Coca-Cola. Od té doby se tato personifikace velmi rozšířila také do dalších potravinářských oblastí.

Česká etiketa má tedy budoucnost, stejně jako české produkty. Jen je třeba ji dobře graficky zpracovat.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..